Strategi for Rada Reiseliv og regionen
Rada Reiseliv SA ble etablert 1. januar 2025 som felles destinasjonsselskap for Hamar-regionen, Lillehammer-regionen og Gudbrandsdalen. Selskapet har som mål å styrke reiselivets samlede kraft i Innlandet gjennom samarbeid, innsikt og bærekraft.
Selskapsstrategi under utvikling
Strategien for Rada Reiseliv er under bearbeiding og vil bli publisert så snart den er klar. Den vil ta utgangspunkt i selskapets foreløpige virksomhetsplan, og bygge videre på nøkkelverdier som samordning, synlighet, profesjonalisering, kompetanseheving og partnerorientering. Strategiarbeidet vil også basere seg også på innsikt fra partnerundersøkelser og samtaler i partnersamlinger høsten 2025.
Regional strategi
I perioden 2021–2023 utviklet Visit Lillehammer, Visit Jotunheimen og Nasjonalparkriket en felles Masterplan for Gudbrandsdalen. Denne planen utgjør et viktig strategisk fundament for videre utvikling i regionen.
Rada Reiseliv arbeider nå med å videreutvikle en regional strategi som inkluderer hele selskapets virkeområde – fra fjell til by, og fra Gudbrandsdalen til Hamar-regionen. Målet er å skape en helhetlig og bærekraftig retning for reiselivet i Innlandet, i tett samspill med kommuner, næringsliv og lokalsamfunn.
Skjalg er ny hos Rada Reiseliv!
Skjalg fra Stange er ny praksiselev hos Rada Reiseliv. Med stor interesse for service og gjesteopplevelser skal han gjennom skoleåret få innsikt i reiselivets hverdag.
Felles internasjonal satsing for vinteren på Innlandet
Avinor og Rada Reiseliv etablerer en ny reiselivssatsing for å bringe internasjonale turister til Innlandet.
Sommeren 2025: Stor oppgang i internasjonale gjester
Nye tall fra SSB og AirDna/Airbnb viser økt aktivitet både blant norske og internasjonale gjester

