Om Rada Reiseliv SA
Rada Reiseliv er destinasjonsselskapet for 14 kommuner fra Mjøsa med Stange og Hamar i sør videre nordover via Lillehammer, Gudbrandsdalen og til fjellbygda Bjorli. Selskapet er et ikke-kommersielt selskap eid av reiselivsaktørene og kommunene i regionen.
Selskapet er en sammenslåing av destinasjonselskapene Visit Lillehammer, Visit Mjøsa og Nasjonalparkriket.
Selskapet skal være et fagmiljø med oppdatert innsikt og kunnskap, for å identifisere og gjennomføre tiltak som sikrer:
- Utvikling av regionen
- Økt verdiskaping til partnere og eiere
- Skape mer helårsaktivitet
- Tiltrekke flere besøkende med lavt klimaavtrykk
Betydningen av ordet Ráða
Betydning 1: Gi råd
- To advise, counsel (someone to do something)
- To consult about, discuss
- To devise, plan
Betydning 2: Å reise
- Travel
- Transport
= En kunnskapsbedrift i og for reiselivet
Nyheter
Bærekraftige verdier
Vi er stolte av vår identitet, formet av ekte opplevelser, produkter, historier og øyeblikk. Vår historie og kultur styrker vårt engasjement i alt vi gjør. Som aktive og sporty mennesker elsker vi å ha det moro, og dette ønsker vi å dele med våre gjester. Vi vil begeistre og skape minnerike opplevelser som setter seg i sjela.
Hvordan kommunisere bærekraft til dine gjester: Praktiske tips
En del av opplæringen i ansvarlig bruk og bærekraft handler om «gjesteopplæring». Ikke alle gjester vet hva vi legger i bærekraft og trenger råd og veiledning.
Ansvarlig markedsføring
Ved å tiltrekke seg de riktige gjestene, gi ærlig informasjon og ta hensyn til miljøet, lokalsamfunnet og den langsiktige bærekraften, kan vi skape et reisemål som er både attraktivt og ansvarlig.