Strategi for Rada Reiseliv og regionen
Rada Reiseliv SA ble etablert 1. januar 2025 som felles destinasjonsselskap for Hamar-regionen, Lillehammer-regionen og Gudbrandsdalen. Selskapet har som mål å styrke reiselivets samlede kraft i Innlandet gjennom samarbeid, innsikt og bærekraft.
Selskapsstrategi under utvikling
Strategien for Rada Reiseliv er under bearbeiding og vil bli publisert så snart den er klar. Den vil ta utgangspunkt i selskapets foreløpige virksomhetsplan, og bygge videre på nøkkelverdier som samordning, synlighet, profesjonalisering, kompetanseheving og partnerorientering. Strategiarbeidet vil også basere seg også på innsikt fra partnerundersøkelser og samtaler i partnersamlinger høsten 2025.
Regional strategi
I perioden 2021–2023 utviklet Visit Lillehammer, Visit Jotunheimen og Nasjonalparkriket en felles Masterplan for Gudbrandsdalen. Denne planen utgjør et viktig strategisk fundament for videre utvikling i regionen.
Rada Reiseliv arbeider nå med å videreutvikle en regional strategi som inkluderer hele selskapets virkeområde – fra fjell til by, og fra Gudbrandsdalen til Hamar-regionen. Målet er å skape en helhetlig og bærekraftig retning for reiselivet i Innlandet, i tett samspill med kommuner, næringsliv og lokalsamfunn.
Sommeren 2025: Stor oppgang i internasjonale gjester
Nye tall fra SSB og AirDna/Airbnb viser økt aktivitet både blant norske og internasjonale gjester
Rada Reiseliv styrker laget, Marita Aanekre blir ny salg – og produktutviklingskoordinator
Rada Reiseliv SA har ansatt Marita Aanekre som ny salg – og produktutviklingskoordinator med kontorsted på Otta.
Vi ønsker Ingeborg velkommen til Rada Reiseliv-teamet
Ingeborg Bjerke Myreng er ny turistvert i Rada Reiseliv, og bidrar med innhold, kundeservice og vertskap ved Hamar turistkontor.