Markedsarbeid: Fokus på kanalstrategi, samarbeid og synlighet
Vi jobber med å styrke regionens posisjon som en attraktiv destinasjon. Frem mot sommer og høst vil vi ha fokus på eksisterende sosiale medier og nettsider, samarbeid og synlighet.
Rada har utarbeidet overordnede planer og innholdsstrategi, tema og budskap, som skal gjelde for hele regionen. Vårt mål er å sikre enhetlig kommunikasjon utad. Det har vært, og er, en travel arrangementsvinter, og vi gleder oss over stor og bred synlighet i medier både nasjonalt og internasjonalt.
Eksisterende kanaler (nettsider og sosiale medier) i de tre tidligere selskapene ivaretas fortløpende. Det er utarbeidet en strategi for alle våre kanaler, gjeldende frem til høsten. Vi kvalitetssikrer innhold og google-optimalisering (SEO/SEM) for å øke synlighet i både nasjonale og internasjonale søk. En ny, felles kanalstrategi (nye nettsteder etc) for hele regionen vil bli utarbeidet neste år.
Internasjonal markedsføring
- Innovasjon Norge, NHO og Virke (Regjeringens eksportsatsing)
- Strategiske samarbeidspartnere (selgere av destinasjonen) DMC
- Turoperatører
- Utvikling (kortreiste- og naturbaserte turer)
- Google optimalisering
Vi styrker samarbeidet med turoperatører og DMC’er (Destination Management Companies) for å øke distribusjonen og salg. Vi er i kontakt med utvalgte medlemsaktører/partnere innenfor MICE-segmentet for sammen å tiltrekke oss kurs, konferanser og arrangementer. (Nysgjerrig? ta kontakt med [email protected])
Nasjonal markedsføring (2025)
Innholdsstrategi 2025 som skal vedlikeholde og levere innhold på:
- Nettsider (visitmjosa.no, lillehammer.com, nasjonalparkriket.no). Nye nettsider vil være et prosjekt i 2026
- Tre Facebook kontoer og tre Instagram kontoer
- Presse og nyhetsbrev
- Google optimalisering
Bærekraftige verdier
Vi er stolte av vår identitet, formet av ekte opplevelser, produkter, historier og øyeblikk. Vår historie og kultur styrker vårt engasjement i alt vi gjør. Som aktive og sporty mennesker elsker vi å ha det moro, og dette ønsker vi å dele med våre gjester. Vi vil begeistre og skape minnerike opplevelser som setter seg i sjela.
Hvordan kommunisere bærekraft til dine gjester: Praktiske tips
En del av opplæringen i ansvarlig bruk og bærekraft handler om «gjesteopplæring». Ikke alle gjester vet hva vi legger i bærekraft og trenger råd og veiledning.
Ansvarlig markedsføring
Ved å tiltrekke seg de riktige gjestene, gi ærlig informasjon og ta hensyn til miljøet, lokalsamfunnet og den langsiktige bærekraften, kan vi skape et reisemål som er både attraktivt og ansvarlig.