Markedsarbeid: Fokus på kanalstrategi, samarbeid og synlighet
Vi jobber med å styrke regionens posisjon som en attraktiv destinasjon. Frem mot sommer og høst vil vi ha fokus på eksisterende sosiale medier og nettsider, samarbeid og synlighet.
Rada har utarbeidet overordnede planer og innholdsstrategi, tema og budskap, som skal gjelde for hele regionen. Vårt mål er å sikre enhetlig kommunikasjon utad. Det har vært, og er, en travel arrangementsvinter, og vi gleder oss over stor og bred synlighet i medier både nasjonalt og internasjonalt.
Eksisterende kanaler (nettsider og sosiale medier) i de tre tidligere selskapene ivaretas fortløpende. Det er utarbeidet en strategi for alle våre kanaler, gjeldende frem til høsten. Vi kvalitetssikrer innhold og google-optimalisering (SEO/SEM) for å øke synlighet i både nasjonale og internasjonale søk. En ny, felles kanalstrategi (nye nettsteder etc) for hele regionen vil bli utarbeidet neste år.
Internasjonal markedsføring
- Innovasjon Norge, NHO og Virke (Regjeringens eksportsatsing)
- Strategiske samarbeidspartnere (selgere av destinasjonen) DMC
- Turoperatører
- Utvikling (kortreiste- og naturbaserte turer)
- Google optimalisering
Vi styrker samarbeidet med turoperatører og DMC’er (Destination Management Companies) for å øke distribusjonen og salg. Vi er i kontakt med utvalgte medlemsaktører/partnere innenfor MICE-segmentet for sammen å tiltrekke oss kurs, konferanser og arrangementer. (Nysgjerrig? ta kontakt med [email protected])
Nasjonal markedsføring (2025)
Innholdsstrategi 2025 som skal vedlikeholde og levere innhold på:
- Nettsider (visitmjosa.no, lillehammer.com, nasjonalparkriket.no). Nye nettsider vil være et prosjekt i 2026
- Tre Facebook kontoer og tre Instagram kontoer
- Presse og nyhetsbrev
- Google optimalisering
Sykkelparadiset
Han pendler ofte på sykkel mellom Tretten og Lillehammer – 40 kilometer på sykkel. Nå leder Olivier et prosjekt som skal gjøre det enklere, grønnere og morsommere å komme seg rundt i Lillehammer og Øyer.
Slik jobber vi med markedet i sommer – målrettede kampanjer og nytt innhold
Sommeren er i gang, og vi har satt i gang en rekke markedsaktiviteter for å nå ut til våre viktigste målgrupper: barnefamilier og voksne med interesse for kultur og natur.
Sterkere sammen for bærekraftig reiseliv i Nord-Gudbrandsdalen
Nasjonalparkriket Reiseliv har i 2024 deltatt i en omfattende omstillingsprosess som resulterte i etableringen av det nye destinasjonsselskapet Rada Reiseliv SA fra 1. januar 2025. Med 14 kommuner og over 150 bedrifter på laget, er målet å styrke samarbeidet og bærekraften i hele regionen.