Maihaugen - hovedinngangen
Tirsdag 29. april 2025
Kl. 08.00-09.30
Frokostmøte for arrangører i Lillehammer-regionen
Lillehammer-regionen Vekst, sammen med Rada Reiseliv, inviterer deg til et spennende frokostmøte for arrangører av kultur- og idrettsarrangementer i Lillehammer-regionen.
Bli med og hør fra regionens arrangører om de vellykkede arrangementene som har blitt gjennomført i vinter. Få innsikt i deres erfaringer og læringspunkter, og bli kjent med kommende arrangementer i regionen. Lær hvordan lokale aktører kan bidra til å skape suksessfulle og bærekraftige arrangementer.
Denne gangen møtes vi på Maihaugen, hvor du vil bli ønsket velkommen ved hovedinngangen. Vi serverer enkel frokost fra kl. 8.00. Programmet starter kl. 8.15. Av hensyn til serveringen ønsker vi at du meler deg på senest fredag 25. april.
Agenda:
- Velkommen ved Stein B. Olsen og Kjersti Isaksen
- Nytt fra oss; arrangementsstøtte og erfaringer fra vinterens arrangementer
- «Oppatt», en lokal leverandør av bærekraftige løsninger
- «Vi leverer kultur» presenterer seg og prosjektet
- Birken – ute med nytt gateløp
- Baldus – bærekraftig inn i fremtiden
- Litteraturfestivalen 30 år
- Profilerings- og markedsmuligheter i Lillehammer Sentrum
Frokostmøtene er et uformelt forum for arrangører i Lillehammer-regionen – kompetanse-/erfaringsutveksling, informasjon og samarbeid.
Vi tar gjerne imot innspill til temaer på kommende frokostmøter for arrangører (til [email protected] eller [email protected])
Vi håper du har anledning til å komme. Videresend gjerne invitasjonen til andre som kan ha interesse for arrangementet.
Påmelding innen fredag 25. april
Synlighet vår og sommer 2025
Synlighet vår og sommer 2025 Inn mot sommeren 2025 har vi, sammen med Bortelaget, utviklet en målrettet og tydelig plan for å maksimere synligheten og tiltrekke flere besøkende til Gudbrandsdalen, Lillehammer og Mjøs-regionen. Vi har valgt en tredelt strategi for...
Verdiskaping i reiselivsnæringen 2024
Vi har samlet litt innsikt i verdiskaping og sysselsetting i reiselivsnæringen i «Rada-regionen».
Invitasjon til medlemsmøte
Rada Reiseliv inviterer medlemmer og de som ennå ikke er medlemmer til informasjonsmøte. Du kan velge mellom ulike møter, benytt dato og sted som passer best!
Slik kan du som medlem få ekstra oppmerksomhet
Ditt engasjement fører til flere turister! Innhold til tilbudsblogger, nettsider og sosiale medier er bare noen av mulighetene du har til å engasjere deg litt ekstra i markedsarbeidet til Rada Reiseliv.
Markedsarbeid fremover: Fokus på strategi, samarbeid og synlighet
Vi jobber kontinuerlig med å styrke regionens posisjon som en attraktiv destinasjon. Frem mot høsten vil vi ha fokus på strategisk utvikling, samarbeid og synlighet.
Ledig stilling som Markedssjef
Er du klar for å ta ansvar for den strategiske utviklingen og gjennomføringen av vårt nye
destinasjonsselskap i vår spennende reiselivsregion?
Samarbeid mellom Nordland Fagskole og Innlandet fylkeskommune
Nordland Fagskole, i samarbeid med Innlandet fylkeskommune, bringer høyere yrkesfaglig utdanning til Lillehammer. Med studiestart høsten 2025 og februar 2026, tilbys nett- og samlingsbaserte studier innen reiseliv og bærekraftige matopplevelser og campingplasser.
Oppdatert destinasjonsanalyse for Gudbrandsdalen
Hva er reiselivets verdi? Oppdatert destinasjonsanalyse for Gudbrandsdalen NHO Reiseliv har fått utarbeidet analyser av de 12 viktigste reiselivsdestinasjoner i Norge. Rapportene vurderer reiselivet som næring, med fokus på overnatting, servering, opplevelser,...
Sten Harald Norund Hansson er ansatt som reiselivsdirektør i Rada Reiseliv
Sten Harald Norund Hansson er ansatt som reiselivsdirektør i Rada Reiseliv SA. Hansson kommer fra stillingen som reiselivssjef i Hammerfest, og har flere års reiselivserfaring fra ulike stillinger innen hotell, restaurant, arrangement og destinasjonsutvikling.
Vi er remerket som bærekraftig reisemål! 🥳
Dette betyr at det jobbes godt med ulike bærekraftstiltak i reiselivsbedriftene i regionen, kommunene og destinasjonsselskapet. Det er summen av alle tiltak som gjør oss fortjent til Merket som bærekraftig reisemål.