Maihaugen - hovedinngangen
Tirsdag 29. april 2025
Kl. 08.00-09.30
Frokostmøte for arrangører i Lillehammer-regionen
Lillehammer-regionen Vekst, sammen med Rada Reiseliv, inviterer deg til et spennende frokostmøte for arrangører av kultur- og idrettsarrangementer i Lillehammer-regionen.
Bli med og hør fra regionens arrangører om de vellykkede arrangementene som har blitt gjennomført i vinter. Få innsikt i deres erfaringer og læringspunkter, og bli kjent med kommende arrangementer i regionen. Lær hvordan lokale aktører kan bidra til å skape suksessfulle og bærekraftige arrangementer.
Denne gangen møtes vi på Maihaugen, hvor du vil bli ønsket velkommen ved hovedinngangen. Vi serverer enkel frokost fra kl. 8.00. Programmet starter kl. 8.15. Av hensyn til serveringen ønsker vi at du meler deg på senest fredag 25. april.
Agenda:
- Velkommen ved Stein B. Olsen og Kjersti Isaksen
- Nytt fra oss; arrangementsstøtte og erfaringer fra vinterens arrangementer
- «Oppatt», en lokal leverandør av bærekraftige løsninger
- «Vi leverer kultur» presenterer seg og prosjektet
- Birken – ute med nytt gateløp
- Baldus – bærekraftig inn i fremtiden
- Litteraturfestivalen 30 år
- Profilerings- og markedsmuligheter i Lillehammer Sentrum
Frokostmøtene er et uformelt forum for arrangører i Lillehammer-regionen – kompetanse-/erfaringsutveksling, informasjon og samarbeid.
Vi tar gjerne imot innspill til temaer på kommende frokostmøter for arrangører (til [email protected] eller [email protected])
Vi håper du har anledning til å komme. Videresend gjerne invitasjonen til andre som kan ha interesse for arrangementet.
Påmelding innen fredag 25. april
Ny markedssjef i Rada Reiseliv: Bjarte Solhaug tiltrer 1. juli
Rada Reiseliv SA har gleden av å ønske Bjarte Solhaug velkommen som ny markedssjef. Etter en grundig rekrutteringsprosess med 17 kvalifiserte søkere, var det Solhaugs solide erfaring og sterke tilknytning til regionen som gjorde ham til det naturlige valget.
Bærekraftige verdier
Vi er stolte av vår identitet, formet av ekte opplevelser, produkter, historier og øyeblikk. Vår historie og kultur styrker vårt engasjement i alt vi gjør. Som aktive og sporty mennesker elsker vi å ha det moro, og dette ønsker vi å dele med våre gjester. Vi vil begeistre og skape minnerike opplevelser som setter seg i sjela.
Hvordan kommunisere bærekraft til dine gjester: Praktiske tips
En del av opplæringen i ansvarlig bruk og bærekraft handler om «gjesteopplæring». Ikke alle gjester vet hva vi legger i bærekraft og trenger råd og veiledning.
Ansvarlig markedsføring
Ved å tiltrekke seg de riktige gjestene, gi ærlig informasjon og ta hensyn til miljøet, lokalsamfunnet og den langsiktige bærekraften, kan vi skape et reisemål som er både attraktivt og ansvarlig.
Miljøsertifisering for reiselivsbedrifter
Anbefalte sertifiserings- og merkeordninger.
Åpne døren for alle: Hvordan kommunisere tilgjengelighet
I reiselivsnæringen handler det om å skape uforglemmelige opplevelser for alle. Her finner du tips til hvordan du kan kommunisere tilgjengelighet og universell utforming.
Synlighet vår og sommer 2025
Inn mot sommeren 2025 har vi, sammen med Bortelaget, utviklet en målrettet og tydelig plan for å maksimere synligheten og tiltrekke flere besøkende til Gudbrandsdalen, Lillehammer og Mjøs-regionen.
Verdiskaping i reiselivsnæringen 2024
Vi har samlet litt innsikt i verdiskaping og sysselsetting i reiselivsnæringen i «Rada-regionen».
Invitasjon til medlemsmøte
Rada Reiseliv inviterer medlemmer og de som ennå ikke er medlemmer til informasjonsmøte. Du kan velge mellom ulike møter, benytt dato og sted som passer best!
Slik kan du som medlem få ekstra oppmerksomhet
Ditt engasjement fører til flere turister! Innhold til tilbudsblogger, nettsider og sosiale medier er bare noen av mulighetene du har til å engasjere deg litt ekstra i markedsarbeidet til Rada Reiseliv.