Synlighet vår og sommer 2025

Inn mot sommeren 2025 har vi, sammen med Bortelaget, utviklet en målrettet og tydelig plan for å maksimere synligheten og tiltrekke flere besøkende til Gudbrandsdalen, Lillehammer og Mjøs-regionen. Vi har valgt en tredelt strategi for innholdsproduksjon på sosiale medier som skal bidra til å fremme regionen på best mulig måte. For å få mest mulig ut av budsjettet, er det viktig at vi ikke bare distribuerer innhold uten en klar plan. Vi har derfor valgt å jobbe med en strukturert, firedelt tilnærming:

Konseptutvikling og felles identitet

Vår langstrakte region har fantastiske opplevelser å tilby, men det er viktig at vi begynner å samle tilbudene under én felles, tydelig identitet. Gjennom utvikling av to klare konsepter, ett for hver av våre prioriterte  målgrupper – voksne kulturinteresserte og familier – skal vi skape kommunikasjon som treffer deres spesifikke interesser og behov. Målet er at konseptene skal være både gjenkjennelige og inspirerende, og at de kan videreutvikles og brukes i fremtidige markedsføringsstrategier.

Klipping av arkivmateriell

For å sikre betalt plassering i god tid før sommeren 2025, vil vi bruke eksisterende arkivmateriell som grunnlag for korte annonsefilmer til målgruppen Silje Supermamma. Filmene vil ha en enkel, inspirerende tilnærming og vil fokusere på å minne folk på Gudbrandsdalen og Mjøs-regionen som feriedestinasjoner. I denne fasen er det ikke behov for tung konseptuell tenkning, men heller å skape fristende og lett tilgjengelig innhold som inspirerer til ferieplanlegging. Filmene vil være på 15 sekunder, med en tydelig call-to-action.

Ferskt innhold

For å styrke vår markedsføring i perioden frem til sommeren ytterligere, har vi satt opp en plan for produksjon av ferskt innhold, inkludert både fotopakker og reels. Bortelaget produserer 6 kontentpakker basert på de nye konseptene, og hver pakke inneholder:
  • 15-20 bilder (totalt 90-120 bilder)
  • 3-4 reels (totalt 18-24 reels)
Disse pakkene gir fleksibilitet og mulighet til å levere variert og inspirerende innhold som kan brukes på tvers av plattformer og målgrupper.

Artikler

Vi henvender oss til kulturinteresserte som liker å dykke litt ned i ting og elsker å lære, og produserer 4 artikler som skal belyse hele regionen. Disse artiklene vil bli delt på sosiale medier og kjørt i målrettede kampanjer.
Temaene for artiklene er:
  • På skinner gjennom regionen – kontrastenes rike (tog/transport/bærekraft/logistikk)
  • Fortellingenes region (forfattere, kunstnere, museer)
  • Munch – regionens betydning i hans liv (museer, landskap, kultur)
  • Unike tradisjoner og mat
Artiklene vil bli skrevet av tekstforfatter Janne Reitvold.

Annonsering

I samarbeid med Tur.Digital vil vi sette opp målrettede digitale kampanjer basert på innholdsproduksjonen, rettet mot de to utvalgte målgruppene.

 

Organisk arbeid | Sosiale medier og nettsteder

Når det gjelder den organiske synligheten så vil vi fortsette å kvalitetssikre nettsider og poste i eksisterende sosiale medier. Vi trenger hjelp fra dere medlemmer med å fylle de med godt og aktuelt innhold. Inviter oss som samarbeidspartner og tagg oss i innhold dere selv legger ut. På den måten får vi med oss hva som skjer hos dere og får sjansen til å formidle budskapet gjennom våre kanaler. Send oss også gjerne bilder/reels med ønsket budskap som vi kan publisere direkte.

Les også: Ditt engasjement fører til flere turister! 

Med denne planen håper vi å skape en bølge av interesse og entusiasme for reiser til vårt vakre hjørne av Norge.

For spørsmål rundt disse tiltakene ta kontakt med: [email protected]
Bærekraftige verdier

Bærekraftige verdier

Vi er stolte av vår identitet, formet av ekte opplevelser, produkter, historier og øyeblikk. Vår historie og kultur styrker vårt engasjement i alt vi gjør. Som aktive og sporty mennesker elsker vi å ha det moro, og dette ønsker vi å dele med våre gjester. Vi vil begeistre og skape minnerike opplevelser som setter seg i sjela.

les mer