Markedsarbeid: Fokus på kanalstrategi, samarbeid og synlighet
Vi jobber med å styrke regionens posisjon som en attraktiv destinasjon. Frem mot sommer og høst vil vi ha fokus på eksisterende sosiale medier og nettsider, samarbeid og synlighet.
Rada har utarbeidet overordnede planer og innholdsstrategi, tema og budskap, som skal gjelde for hele regionen. Vårt mål er å sikre enhetlig kommunikasjon utad. Det har vært, og er, en travel arrangementsvinter, og vi gleder oss over stor og bred synlighet i medier både nasjonalt og internasjonalt.
Eksisterende kanaler (nettsider og sosiale medier) i de tre tidligere selskapene ivaretas fortløpende. Det er utarbeidet en strategi for alle våre kanaler, gjeldende frem til høsten. Vi kvalitetssikrer innhold og google-optimalisering (SEO/SEM) for å øke synlighet i både nasjonale og internasjonale søk. En ny, felles kanalstrategi (nye nettsteder etc) for hele regionen vil bli utarbeidet neste år.
Internasjonal markedsføring
- Innovasjon Norge, NHO og Virke (Regjeringens eksportsatsing)
- Strategiske samarbeidspartnere (selgere av destinasjonen) DMC
- Turoperatører
- Utvikling (kortreiste- og naturbaserte turer)
- Google optimalisering
Vi styrker samarbeidet med turoperatører og DMC’er (Destination Management Companies) for å øke distribusjonen og salg. Vi er i kontakt med utvalgte medlemsaktører/partnere innenfor MICE-segmentet for sammen å tiltrekke oss kurs, konferanser og arrangementer. (Nysgjerrig? ta kontakt med [email protected])
Nasjonal markedsføring (2025)
Innholdsstrategi 2025 som skal vedlikeholde og levere innhold på:
- Nettsider (visitmjosa.no, lillehammer.com, nasjonalparkriket.no). Nye nettsider vil være et prosjekt i 2026
- Tre Facebook kontoer og tre Instagram kontoer
- Presse og nyhetsbrev
- Google optimalisering
Sterk høst for reiselivet, med internasjonal vekst
Sterk høst for reiselivet, internasjonal vekst og nye markeder gir optimisme Høsten har gitt gode signaler for reiselivet i Rada-regionen. September leverte solide tall med vekst både totalt og internasjonalt, og oktober viser spennende tendenser med nye markeder på...
Bærekrafttips til jul: Gi gjestene en grønnere juleopplevelse
Gi gjestene en grønnere juleopplevelse med enkle grep Julen er en tid for varme og fellesskap – og en perfekt anledning til å vise at bedriften tar bærekraft på alvor. Små grep kan gjøre stor forskjell for miljøet, lokalsamfunnet og økonomien, samtidig som gjestene...
Rada Reiseliv, nå også på Otta!
Vi har lenge hatt en plan om å komme tettere på Nord-Gudbrandsdalen, og nå er vi endelig på plass!


