Strategi for Rada Reiseliv og regionen
Rada Reiseliv SA ble etablert 1. januar 2025 som felles destinasjonsselskap for Hamar-regionen, Lillehammer-regionen og Gudbrandsdalen. Selskapet har som mål å styrke reiselivets samlede kraft i Innlandet gjennom samarbeid, innsikt og bærekraft.
Selskapsstrategi under utvikling
Strategien for Rada Reiseliv er under bearbeiding og vil bli publisert så snart den er klar. Den vil ta utgangspunkt i selskapets foreløpige virksomhetsplan, og bygge videre på nøkkelverdier som samordning, synlighet, profesjonalisering, kompetanseheving og partnerorientering. Strategiarbeidet vil også basere seg også på innsikt fra partnerundersøkelser og samtaler i partnersamlinger høsten 2025.
Regional strategi
I perioden 2021–2023 utviklet Visit Lillehammer, Visit Jotunheimen og Nasjonalparkriket en felles Masterplan for Gudbrandsdalen. Denne planen utgjør et viktig strategisk fundament for videre utvikling i regionen.
Rada Reiseliv arbeider nå med å videreutvikle en regional strategi som inkluderer hele selskapets virkeområde – fra fjell til by, og fra Gudbrandsdalen til Hamar-regionen. Målet er å skape en helhetlig og bærekraftig retning for reiselivet i Innlandet, i tett samspill med kommuner, næringsliv og lokalsamfunn.
Bærekrafttips til jul: Gi gjestene en grønnere juleopplevelse
Gi gjestene en grønnere juleopplevelse med enkle grep Julen er en tid for varme og fellesskap – og en perfekt anledning til å vise at bedriften tar bærekraft på alvor. Små grep kan gjøre stor forskjell for miljøet, lokalsamfunnet og økonomien, samtidig som gjestene...
Rada Reiseliv, nå også på Otta!
Vi har lenge hatt en plan om å komme tettere på Nord-Gudbrandsdalen, og nå er vi endelig på plass!
NTW 2026 er nå fullbooket – venteliste er åpen!
Norwegian Travel Workshop 2026 arrangeres i Lofoten 13. – 16. april.
NTW 2026 er fullbooket og ventelisten er åpen.


