Markedsarbeid: Fokus på kanalstrategi, samarbeid og synlighet
Vi jobber med å styrke regionens posisjon som en attraktiv destinasjon. Frem mot sommer og høst vil vi ha fokus på eksisterende sosiale medier og nettsider, samarbeid og synlighet.
Rada har utarbeidet overordnede planer og innholdsstrategi, tema og budskap, som skal gjelde for hele regionen. Vårt mål er å sikre enhetlig kommunikasjon utad. Det har vært, og er, en travel arrangementsvinter, og vi gleder oss over stor og bred synlighet i medier både nasjonalt og internasjonalt.
Eksisterende kanaler (nettsider og sosiale medier) i de tre tidligere selskapene ivaretas fortløpende. Det er utarbeidet en strategi for alle våre kanaler, gjeldende frem til høsten. Vi kvalitetssikrer innhold og google-optimalisering (SEO/SEM) for å øke synlighet i både nasjonale og internasjonale søk. En ny, felles kanalstrategi (nye nettsteder etc) for hele regionen vil bli utarbeidet neste år.
Internasjonal markedsføring
- Innovasjon Norge, NHO og Virke (Regjeringens eksportsatsing)
- Strategiske samarbeidspartnere (selgere av destinasjonen) DMC
- Turoperatører
- Utvikling (kortreiste- og naturbaserte turer)
- Google optimalisering
Vi styrker samarbeidet med turoperatører og DMC’er (Destination Management Companies) for å øke distribusjonen og salg. Vi er i kontakt med utvalgte medlemsaktører/partnere innenfor MICE-segmentet for sammen å tiltrekke oss kurs, konferanser og arrangementer. (Nysgjerrig? ta kontakt med [email protected])
Nasjonal markedsføring (2025)
Innholdsstrategi 2025 som skal vedlikeholde og levere innhold på:
- Nettsider (visitmjosa.no, lillehammer.com, nasjonalparkriket.no). Nye nettsider vil være et prosjekt i 2026
- Tre Facebook kontoer og tre Instagram kontoer
- Presse og nyhetsbrev
- Google optimalisering
Partneravtalene er på vei – bli med videre!
Vil du være med og forme framtidens reiseliv i regionen? Rada Reiseliv sender ut egne partneravtaler denne høsten. Fyll ut skjemaet og få et tilbud tilpasset din virksomhet!
Sommerkampanje ga solide resultater
For å løfte regionens tilbud, gjennomførte vi en digital kampanje. Fokuset var på kultur og familier for å inspirere til nye opplevelser.
Sommeren 2025: Flere turister, høyere omsetning – og tydelige regionale forskjeller
Partnerinnsikt og SSB-tall viser vekst i turisme, omsetning og internasjonale gjester i Rada-regionen sommeren 2025.