Ny markedssjef i Rada Reiseliv: Bjarte Solhaug tiltrer 1. juli
Rada Reiseliv SA har gleden av å ønske Bjarte Solhaug velkommen som ny markedssjef. Etter en grundig rekrutteringsprosess med 17 kvalifiserte søkere, var det Solhaugs solide erfaring og tilknytning til regionen som gjorde ham til det naturlige valget. Han tiltrer stillingen 1. juli.

Bjarte Solhaug tiltrer 1. juli i stillingen som markedssjef i Rada Reiseliv
Kjenner regionen godt
Solhaug er opprinnelig fra Førde, og kommer fra stillingen som markedssjef i Visit Hammerfest. Han har bred erfaring fra reiseliv og strategiutvikling, og har tidligere vært løypeansvarlig for DNT Oslo og Omegn. Han kjenner Rada-regionen godt, blant annet gjennom en vintersesong på Skeikampen.
– For meg er dette en stilling som treffer svært godt. Jeg får kombinere min erfaring innen markedsføring og kommunikasjon med et område jeg allerede har tilknytning til, sier Solhaug.
Han ser frem til å bidra i en spennende fase for Rada Reiseliv:
– Det er motiverende å få være med i en så tidlig fase av en ny satsing. Rada-regionen har både store reiselivsaktører og små familiebedrifter, og jeg gleder meg til å utvikle strategier og kampanjer i samarbeid med bredden av næringen.
Reiselivsdirektør Sten Harald Norund Hansson valgte å tre ut av rekrutteringsprosessen da det ble kjent at Solhaug, som han har hatt et profesjonelt forhold til, var blant søkerne.
– Det var viktig for meg å sikre en ryddig og uavhengig prosess. Jeg har derfor ikke deltatt i noen deler av utvelgelsen etter at søkerlisten forelå, sier Hansson.
Solhaug håper å komme raskt i gang og planlegger å starte besøksrunder allerede i sommer for å bli kjent med kollegaer og aktører i feltet.
Sykkelparadiset
Han pendler ofte på sykkel mellom Tretten og Lillehammer – 40 kilometer på sykkel. Nå leder Olivier et prosjekt som skal gjøre det enklere, grønnere og morsommere å komme seg rundt i Lillehammer og Øyer.
Slik jobber vi med markedet i sommer – målrettede kampanjer og nytt innhold
Sommeren er i gang, og vi har satt i gang en rekke markedsaktiviteter for å nå ut til våre viktigste målgrupper: barnefamilier og voksne med interesse for kultur og natur.
Sterkere sammen for bærekraftig reiseliv i Nord-Gudbrandsdalen
Nasjonalparkriket Reiseliv har i 2024 deltatt i en omfattende omstillingsprosess som resulterte i etableringen av det nye destinasjonsselskapet Rada Reiseliv SA fra 1. januar 2025. Med 14 kommuner og over 150 bedrifter på laget, er målet å styrke samarbeidet og bærekraften i hele regionen.